Köpvillkor                                           SME art shot2_1                                                   

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms (gäller ej Företagskunder för dessa är priserna exkl.moms). Vi reserverar  oss mot uppenbart felaktiga priser och att priser och villkor kan komma att ändras.
För att beställa ska du vara minst 18 år, därför måste du alltid lämna ditt personnummer vid beställning. Är du under 18 år ska målsman godkänna din beställning och bifoga sitt personnummer.
 

Dina betalkorts uppgifter  handas av Auriga ePayment som ärPSP/ PCI-certifierad sedan november 2007.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Om köpet gäller en specialtillverkad vara, eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Varan/varorna du returnerar måste vara oanvända. Varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick.

Du betalar själv returfrakten. Vi löser ej ut försändelser som inte är fullt frankerade. Kontakta oss innan du returnerar en försändelse.

Nailshop tele :011-18 89 59, du är även välkommen att besöka oss:Hamngatan 4  602 24 Norrköping.

Leveranser

Om någon/några varor du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta.. Mindre brev levereras som brev, förutsatt att du godkänns i vår kreditkontroll. Beställningar som inte ryms i brev skickas som postpaket och hämtas på postens utlämning. Liggetid 2 veckor. För att få dina varor snabbt rekommenderar vi SMS AVISERING. ANGE DITT MOBILNUMMER VID ORDER så får du postens avi som SMS istället för i brevlådan.

Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar. 

Alla varor finns i lager för omgående leverans.

Vid försenad leverans har konsumenten rätt att häva köpet.

logotype

 

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-

Retur

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Nailshop ersätter kunden för eventuella kostnader vid en reklamation.

Nailshop följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Returadress:
Nailshop    
Hamngatan 4     602 24 Norrköping

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat  snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaden när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med personuppgiftslagen (PUL 1998:204).Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av Nailshop. Din e-postadress används till orderbekräftelse samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e-post adress du uppger om du inte angett att du inte vill ha dessa. 
Vill du göra ändringar i uppgifterna ber vi dig kontakta oss på:                                                                                                                                                  

Nailshop 011-18 89 59, helen@nailshop.se

 

Vi följer de lagar och föreskrifter som finns på området, dvs lagen om konsumentskydd vid distans- och hemförsäljning, den så kallade distansavtalslagen.